יום שבת, 13 באוגוסט 2011

סיכום זמני, איך עושים את זה אצלנו

אין לי משנה סדורה להורות, יש כמה אמהות שמייעצות לי, פורום אינטרנט של אמהות ומומחיות, לאסף יש דעות מנומקות, והכי חשוב טל הקטנטן עושה לנו בית ספר. ככה התגבשה לנו שיטה שלא תלמד באף בית ספר להורות, אבל עובדת בשבילנו
  • הנקה מלאה. החסרונות - טל לא יודע לאכול מבקבוק ואני לא יכולה להפרד ממנו (מודה שזה לא מפריע לי), היתרונות - אני ממש אוהבת את זה וטל גם, טוב נו, זה גם בריא.
  • הרדמה על הציצי או על הידיים, מיד כשטל מתעורר אנחנו ניצבים לצידו כאילו היינו שם כל הזמן. החסרונות - טל קם הרבה בלילה, לא מרדים את עצמו ולכן ההורים שלו מעט מרוטים, ולא פעם צועקים אחד על השני, היתרונות - אין לנו הוכחות אבל אנחנו מאמינים שטל מקבל ככה המון חום וחיזוק לביטחון העצמי שלו. 
  • סדר יום קבוע עם שינה גם ביום בבית, והרדמה בשבע. החסרונות - חוסר גמישות בלו"ז שלנו, אני מעבירה חלק גדול מחופשת הלידה בבית, בניגוד לנטייה שלי. היתרונות - טל ישן הרבה ומבסוט הרבה.
  • הקפדה על לבוש ייצוגי ומהמם. הכוונה לטל, לא לאמא שלו שבטרנינג. טוב זה בעצם שייך לסיפור אחר.
  • תעסוקה. יש לנו ילד שלא נח לרגע, מתיש, עוד דרך להסתכל על זה היא שהוא סקרן ומלא התלהבות, ואנחנו מתים על זה. הוא יכול להעסיק את עצמו, בתנאי שנסדר לו משהו להתעסק איתו, נניח הממיר או הדי וי די
  • עידוד ההתפתחות. בשונה מהגישה שאומרת שבסוף הוא ילך... טל עשה את רוב העבודה ביוזמתו ובעצמו, אבל התייעצנו ועזרנו לו כשהיה אפשר, השכבנו המון על הבטן, כמעט לא הושבנו בטרמפולינה, הדגמנו איך להרביץ עם הידיים, איך להניח ראש, אתגרנו קצת, חיזקנו עם תרגילי יוגה. אולי נדמה שכל זה מלחיץ תינוקות, אבל התינוק שלנו כל כך חדור באמביציה לזוז, להתרומם, להיות הפוך שזה מאוד משמח אותו.
  • מדברים עם טל כאילו הוא גדול. אנחנו מקריאים לטל, שואלים ומסבירים מה אנחנו עושים, הוא שומע מוזיקה שלנו, אולי הוא קצת לוקה בגזרת הפוצי מוצי והציפי שביט, אבל זה מה שהגורל הגריל לו, נראה לאן זה יתפתח.
  • בריאות ותזונה - אנחנו עם משרד הבריאות. אני מוקפת במפקפקים, בלא מחסנים, בלא מאכילים. גדול עלי לקבל החלטות כאלה. 
  • מלא מלא נישוקים וקוצ'וצ'ים על גבול ההטרדה, הצהרות אהבה לא ראויות, והצעות נישואין. נושאים שעוד ידונו בהרחבה בין טל והפסיכולוגית שלו.
אני עוברת על הרשימה ורואה שרוב העקרונות האלו שונים, או הפוכים מהגישה שלי לפני הלידה. התוכנית שלי הייתה לגדל ילד שמרדים את עצמו, להניק גג שלושה חודשים, למצוא בייביסיטר ולהמשיך לקיים חיים עצמאיים. מפתיע כמה השתניתי, (רק כי אתה כזה חמוד טלטולון).

אנחנו מרוצים, טל מרוצה, אבל לא פעם אני נתקלת בביקורת גלויה או סמויה מהאמהות המנוסות. אז כנראה שעוד נגלה שהיה לא מעט מקום לשיפור.
זה כבר יקרה עם אחות של טל.

   

2 תגובות:

  1. חייבת להודות שבאמת השתנית, אבל טוב לך ושלם לך עם זה, אז שיקפצו האמהות... ויאללה מתי אחות?

    השבמחק
  2. תמיד האמנתי שאחרי גיל מסוים כבר לא משתנים, אז אולי זה זמני? ואולי טל ימשיך להיות כל מה שאנחנו צריכים (ברבים כי גם אסף באותה סירה)

    ואחות? יאללה אני בעד

    השבמחק